”Swiipe One-Click-Buy” er win-win for webshops og forbrugere
10 medlemmer fra Keystones investerer i nyt, ambitiøst fintech-startup, der skal udbrede såkaldt ”one-click-buy” til alle Europas webshops og onlineshoppere. Selvom Swiipe Payments stadig er på udviklingsstadiet, har private Business Angels skudt 6 mio. kr. ind. Det store gennembrud skal bl.a. komme fra nye EU betalingsregler, som bankerne skal gøre muligt i 2019.
Betalingstjenesten Swiipe Payments havde ikke mange udviklingstrin bag sig, før et af Keystones’ aktive medlemmer, Lotte Marschall fiskede dem op og tog dem med på investortourné hos bl.a. Keystones og på Business Angel Årsmøde i foråret. Ideen og ikke mindst stifteren, Anders Riis (tidligere fra Nets), mødte solid opbakning – også fra foreningerne Danish Business Angels og Business Angels Syddanmark. De efterfølgende investeringer kom i gennemsnitlig billetstørrelse på 200.000 kr og op til 1 mio. kr.
Derfor er timingen god
De ambitiøse mål skal bl.a. nås gennem involvering af de erfaringer, kompetencer og netværk, som de nye investorer repræsenterer. Fra Keystones indtræder både tunge finansprofiler og repræsentanter fra Swiipes kundeside: Jørgen Horwitz (tidligere Finansrådsdirektør), Jan Svane Mathiesen (CEO NPInvestor) og Eric Grignon (CEO SKY Switzerland). Lotte Marschall, som selv har en baggrund i finans og consulting, bliver bestyrelsesformand i Swiipe. Hun forklarer, hvorfor casen er god:
”Timing for Swiipe er helt perfekt pga. EU-direktivet PSD2, som betyder, at bankerne senest i september 2019 skal muliggøre, at tredjeparter som Swiipe kan initiere konto-til-konto overførsler gennem åbne API’er, som bankerne skal stille til rådighed – med fælles regelsæt i hele Europa.
Win – Win
Det ultrakorte checkout forløb i Swiipe vil give tilfredse og loyale kunder og samtidig øge konverteringen på webshops, forklarer Lotte Marschall:
”Mange forbrugere har prøvet One-Click-Buy på Amazon, og den købsoplevelse vil alle andre webshops – store som små – snart kunne give deres kunder. Swiipe kan benyttes på tværs af webshops, så man ikke skal have login til alle online butikker, man handler i. Det giver en forbedret service, som alt andet lige vil lede til højere konvertering, større loyalitet, og bedre indtjening for webshops”
De første kunder bruger allerede nu Swiipes checkout, og løsningen færdigudvikles sammen med kunderne baseret på kundernes feedback.
Læs også:
Læs case-beskrivelsen om Swiipe Payments, der blev sendt ud til medlemmerne:
Eksempel på en case-beskrivelse: Swiipe Payments