Tunes tre tjekpoints matchede Studymind på vækstkurs

Tunes tre tjekpoints matchede Studymind på vækstkurs

Edtech-virksomheden Studymind kæmper for, at studerende kan få et godt studieliv uden stress og eksamensangst. Det gør de ved at kombinere velafprøvede psykologiske redskaber med de nyeste digitale VR-redskaber og Studymind har dermed potentiale til at nå ud til alle de individer, der har et behov.

Studymind var i sommeren 2019 forbi Keystones for at tiltrække kompetencer og funding som basis for vækst og en senere runde af større investeringer.

Keystones-medlem Tune Hein blev i den forbindelse engageret i virksomheden, og han fortæller her om de tre tjekpoints, han vurderer virksomheder ud fra. Tjekpoints, som denne gang ledte til engagement, men som tidligere har fået ham til at fravælge ellers lovende virksomheder.


Nr. 1: ”Produktet skal først og fremmest have potentiale”

Tune er begejstret for Studyminds løsning til at digitalisere psykologi, fordi den er innovativ og udvider rækkevidden af psykologisk hjælp nærmest uendeligt. Og fordi der ikke mindst er et stort behov for den:

”Løsningen kan versioneres til at en række andre situationer, hvor mennesker er under pres for at gøre deres bedste, f.eks. ansættelsessamtaler og vigtige præsentationer. Disse situationer er jo dagligdag over hele kloden, så potentialet er enormt og da der nærmest ingen tilsvarende løsninger findes, er tale om et ægte blue ocean scenarie,” fortæller Tune.


Nr. 2: ”Hvad kan jeg bidrage med?”

Tune ønsker en aktiv rolle i de virksomheder, han går ind i, og det er derfor afgørende for ham, at virksomheden har behov for hans kompetencer inden for strategi, ledelse og organisation. Studyminds stifter er psykolog, så der var et meget fint match i kompetencer og Tune fortæller:

”Studymind havde brug for hjælp til at udforme strategien og skalere organisationen, så den fremstår parat til vækst og dermed en større investering.”

Sammen med to andre Keystones-medlemmer er Tune trådt ind i Studyminds advisory board på sweat equity vilkår. Tune med et særligt fokus på strategi, de to andre med særligt fokus på hhv. salg og teknologi. Desuden har Tune lavet en egentlig investering i Studymind.


Nr. 3: ”Kemien skal være i orden”

Det med kemien ser Tune som noget, man bevidst kan arbejde med: Det handler om gensidig accept af kompetencer og personligheder, om at ville hinanden og om ind i mellem være lidt ydmyge:

”Når de her ting fungerer godt, som de gør i dette tilfælde, så er det sjovt og berigende at indgå i samarbejdet,” uddyber han.


Studymind klar til næste fase

Siden Tune og de to øvrige Keystones-medlemmer kom om bord i sommeren 2019, har man arbejdet intenst på at udvikle strategien, produktet, salget og skalere organisationen.

Indsatsen har båret frugt, idet man nu har fået en større investering fra en angel-investor, hvilket betyder at 2020 er funded. 2020 byder bl.a. på udvikling af løsning til jobsøgning, internationalt salg, partnerskaber og selvfølgelig at sikre, at organisationen hele tiden følger med, dvs. rekruttere de rette personer på de rette tidspunkter.