Mazepay – Nød lærer nøgen kvinde at spinde

Mazepay – Nød lærer nøgen kvinde at spinde

Investering i startups er fyldt med uforudsigeligheder. Men en global pandemi var nok det sidste, medlemmerne havde med i ligningen, da de tog investeringsbeslutninger i før-corona-tiden. Så hvordan er det gået? Hvordan har investeringerne klaret sig gennem deres første corona-år? Hvem har pivoteret, bøjet nakken eller rejst sig til et nyt niveau? Her er en stikprøve fra Keystones-porteføljen, hvor iværksætterne gennem artikel-serien, “VORES CORONA-ÅR” deler deres bedste (og værste) beretninger. 

 

En kort status om Mazepay:

Mazepay gik ind i 2020 med 9 store virksomheder på vej ind i deres løsning. Mazepay var også en del af Mastercards prestigeprojekt, der havde et trade directory med en kvart milliard virksomheder. Men da corona-nedlukningen kom, blev Mastercard-projektet sat i bero med 14 dages varsel og samarbejdet med de store virksomheder og Mazepay måtte indstilles.

De næste 3 måneder arbejdede Mazepay med at pivotere deres produkt. De har udviklet en helt nyt go-to-marked-strategi med en løsning, der understøtter den nye verden under covid og fremadrettet efter pandemiens ophør. En løsning som bankerne nu personligt går til kunderne med og noget som Mazepay har fået god traction på.

 

Læs flere historier fra artikel-serien: “VORES CORONA-ÅR”
Over 10 Keystones-investeringer – ét corona-år senere