Keystones koordinerer investering på 6 mio. kr. til First North-selskab

Keystones koordinerer investering på 6 mio. kr. til First North-selskab

En investorgruppe koordineret af Keystones netværket har organiseret en såkaldt ”private placement”-investering på 6 mio. kr. i selskabet Hypefactors, som udvikler SaaS til medieovervågning og er noteret på First North.

Foto: Søren Hougaard

Investeringen skal accelerere virksomhedens positive vækst, med fokus på yderligere markedsføring og salg.

I Keystones investorgruppen optræder en af Danmarks mest erfarne business angels, Søren Hougaard. Han er bl.a. kendt for sin rolle som professor, engle investor, bestyrelsesmedlem og er forfatter bag flere titler indenfor venturefaget.

For Søren Hougaard handler det om at få samlet op på de gode muligheder, når chancen byder sig.

”Generelt har aktiekurserne for SaaS-selskaber været under pres på det seneste, og derfor er der i markedet lige nu en række virkelig interessante investeringsmuligheder. Jeg mener, at Hypefactors er en stærk investeringscase, især ved den nuværende aktiekurs. Virksomhedens unikke teknologi er relevant for et globalt og voksende markedssegment. Nu skal Hypefactors kalibrere marketing- og salgsmaskinen yderligere for at tilføje flere kunder og omsætning. Jeg glæder mig til at være en del af investorrejsen”, udtaler Søren Hougaard.

CEO i Keystones, Kenneth Larsen, deltager også i investeringen og har sammen med Søren Hougaard og Martin Storm været ansvarlig for due diligence processen.

”Dette er første gang, vi som netværksgruppe har deltaget i en private placement i en noteret virksomhed. Due diligence forløbet med en børsnoteret virksomhed er anderledes end i de unoterede virksomheder, men vi har haft et fremragende samarbejde med Hypefactors’ CEO Casper Janns, selskabets øvrige ledelse samt den finansielle rådgiver.”

 

Kort om Hypefactors

Hypefactors er en dansk teknologivirksomhed. Med AI og machine learning som redskaber gør de op med en virkelighed, hvor PR og kommunikation, modsat alle andre områder i en virksomhed, er gået fri af væsentlige krav til effektiv måling. Samtidig giver de en hånd til de mange dygtige kommunikationsfolk, der oplever en stigende kompleksitet i både medielandskab og arbejdsprocesser.

Hypefactors gør effekten af kommunikation målbar, arbejdsgangene nemmere og leverer den gennemsigtighed, virksomhederne har manglet til at forstå værdien af deres PR- og kommunikationsinvesteringer. PR automation-platform dækker hele kommunikationsspektret fra global medieovervågning til effektrapportering – i én samlet løsning.

Læs mere om virksomheden på deres investor relations-side her:

https://hypefactors.com/da/investor-da/