WelcomeBob – Fra boligforeninger til nybyg

WelcomeBob – Fra boligforeninger til nybyg

Investering i startups er fyldt med uforudsigeligheder. Men en global pandemi var nok det sidste, medlemmerne havde med i ligningen, da de tog investeringsbeslutninger i før-corona-tiden. Så hvordan er det gået? Hvordan har investeringerne klaret sig gennem deres første corona-år? Hvem har pivoteret, bøjet nakken eller rejst sig til et nyt niveau? Her er en stikprøve fra Keystones-porteføljen, hvor iværksætterne gennem artikelserien, “VORES CORONA-ÅR” deler deres bedste (og værste) beretninger. 

 

En kort status om WelcomeBob:

Det har været svært at lukke handler med potentielle købere og interessenter. WelcomeBobs smarte dørtelefon henvender sig til boligforeninger og kontorfællesskaber, som enten suspenderede alle møder eller lukkede ned.

Nedlukningen gjorde det svært for potentielle kunder at afprøve produktet. Det vil de ofte gerne, inden de beslutter sig for at investere i et nyt dørtelefon-system.

WelcomeBob opsagde selv deres kontor under corona og har arbejdet hjemme men er nu flyttet tilbage til et nyt kontor, som de har været i de sidste 3 måneder.

WelcomeBob har valgt at gå i en anden retning og er nu begyndt at fokusere deres salg til nybyggerier, hvor der er en lidt længere salgsproces. Men det er en branche, der er i vækst og ikke konjunkturafhængig.

Trods udfordringerne har WelcomeBob nået de milepæle, de havde sat sig for og har femdoblet deres omsætning i 2020. WelcomeBob forventer at fordoble salget i 2021, da de forventer at lukke de salg, der tidligere er sat i bero.

 

Læs flere historier fra artikel-serien: “VORES CORONA-ÅR”