Ugens case: Martech

Ugens case: Martech

Mød en dansk martech-komet, som har udviklet en banebrydende markedsførings- og kommunikationsplatform med stærke netværkseffekter målrettet håndværkere. Produktet er markedsvalideret med fast månedlig abonnementsomsætning. De søger lige nu bestyrelseskandidater og investorer, gerne med erfaring indenfor salg og internationalisering. Virksomheden har tidligere modtaget finansiering fra nogle førende fonde- og virksomhedsudviklere, som også forventes at være med i den næste runde.

 

Problem

Håndværkere entrerer med privatkunder 100 mio. gange om året i EU. Men på trods af den høje frekvens fungerer processen dårligt. Mens 87% af privatkunderne er tilfredse med selve slutresultatet, er det kun 17%, der er tilfredse med kundeoplevelsen. Håndværkere foretrækker stamkunder og referencekunder frem for helt nye kunder, men det er præcis stamkunder og referencekunder, de går glip af på grund af deres manglende evne til at levere en ordentlig kundeoplevelse. Stamkunder og referencekunder er altafgørende for, at deres forretning løber rundt. Med små ordrestørrelser og lave marginer hænger det ikke sammen, hvis håndværkeren skal ud og købe hver kunde via annoncering. Omvendt kan de vækste deres forretning, når deres kunder kommer igen og anbefaler dem til andre.

Løsning

Ugens case har udviklet en ny type CRM-system, der opsamler al kundekommunikation automatisk. Data spejles efterfølgende i en app, hvor forbrugerne kan få den samme gode kundeoplevelse, som de er vant til fra andre platforme som f.eks. Airbnb og Uber. Appen hjælper håndværkeren med at give en bedre kundeoplevelse både før, under og efter, at de entrerer med hinanden og gør det nemt for kunderne at vende tilbage til den samme håndværker igen. På den måde øges kundens livstidsværdi, mens håndværkeren får en større andel af stamkunder og referencekunder, som dels er de kunder de helst vil arbejde for, og dels er gratis for håndværkeren.

Næste skridt

Teamet består af over 1o ildsjæle, hvoraf samtlige medarbejdere også er medejere. Stifteren og direktøren har 18 års erfaring med digital forretningsudvikling samt 10 års brancheerfaring. De  søger lige nu sparring på tre primære områder: Opbygning af salgsafdeling, opbygning af en skalérbar organisation og internationalisering.

Konkret søges investorer, bestyrelseskandidater samt nye salgskræfter. Ser du dig selv som potentiel kandidat til bestyrelsen, så er det en fordel, hvis du har erfaring indenfor SaaS og markedspladser og kompetencer indenfor salg og skalering/internationalisering.

 

 

Få komplet indsigt i casen her
(kræver medlemskab)

Ønsker du at høre mere om Keystones netværket og hvordan du kommer i indgreb med f.eks. denne case, er du også meget velkommen til at registrere dig på følgende link med reference til casen.
Registrér interesse