Studymind – VR-løsninger er nemmere at sælge ind i en digital tid

Studymind – VR-løsninger er nemmere at sælge ind i en digital tid

Investering i startups er fyldt med uforudsigeligheder. Men en global pandemi var nok det sidste, medlemmerne havde med i ligningen, da de tog investeringsbeslutninger i før-corona-tiden. Så hvordan er det gået? Hvordan har investeringerne klaret sig gennem deres første corona-år? Hvem har pivoteret, bøjet nakken eller rejst sig til et nyt niveau? Her er en stikprøve fra Keystones-porteføljen, hvor iværksættere gennem artikel-serien, “VORES CORONA-ÅR” deler deres bedste (og værste) beretninger. 

 

En kort status om Studymind:

Med deres VR-løsning og deres nye platform til online undervisning, for uddannelser og jobcentre samt a-kasser, har Studymind “alt i alt haft et fornuftigt corona-år”, lyder opdateringen fra Anne Stelvig, stifter og direktør af Studymind.

Først en hård opbremsning…

Da landet blev lukket ned, fik Studymind problemer med at alle aftaler og møder blev udskudt. Det gjorde det i første omgang svært at sælge deres læringskoncept, da befolkningen i starten af pandemien fokuserede på de basale behov først. Men med den digitale transformering af landet og den kollektive mentalitet, har Studymind gradvist fået medvind på cykelstien.

…dernæst medvind: 38.000 brugere

Studymind har i corona-perioden videreudviklet på sin teknologi for bedre at ramme de skræddersyede behov, institutionerne og uddannelsesstederne har brug for. Fra at være et generisk system der ramte bredt, har firmaet lavet undervisnings- eller eksamens-specifikke moduler, som nu er forankret i undervisningen. På samme måde, har Studymind også målrettet deres produkter imod a-kasser og jobcentre og tilpasset dem til deres behov. Alt dette er gjort meget nemmere og effektivt med deres nye platform. Studymind kan hurtigt komme nyt indhold på platformen og skalere det op uden det bliver ressourcetungt. Virksomhedens løsning har i skrivende stund 38.000 brugere.

Har dog måtte nedjustere salgsmålene

Virksomheden har oplevet en stor interesse for deres produkt det forgangne år, men har stadig måtte nedjustere deres salgsmål og deres indtjeningsmål i corona-perioden. Studymind har været udfordret af, at deres VR-løsninger typisk udvikles og sælges ind under fysiske møder med brugere fra kommunen og uddannelsesinstitutioner.

Virksomheden ser mange muligheder for at gribe ind i nye markeder, men har også her været begrænset af corona. Nu fokuserer de på de to vertikaler de allerede arbejder med (jobcentre og uddannelsesinstitutioner). Men de vil gerne i fremtiden ekspandere – ikke mindst internationalt.

 

Læs flere historier fra artikel-serien: “VORES CORONA-ÅR”