
Status efter et år med corona: Keystones-cases fremviser nye forretningsben og femdoblet omsætning
Investering i startups er fyldt med uforudsigeligheder. Men en global pandemi var nok det sidste, medlemmerne havde med i ligningen, da de tog investeringsbeslutninger i før-corona-tiden. Så hvordan er det gået? Hvordan har investeringerne klaret sig gennem deres første corona-år? Hvem har pivoteret, bøjet nakken eller rejst sig til et nyt niveau? Vi kan ikke nå at gennemgå dem alle. Men her er en stikprøve fra Keystones-porteføljen, hvor en stribe startups gennem artikel-serien, “VORES CORONA-ÅR” deler deres bedste (og værste) beretninger.
cphnano
Fra ingen vidste noget om generel laboratorieteknik og alt skulle forklares, er der nu en generel forståelse for feltet og de fleste ved, hvad en PCR-test er. Der er lukket aftale med en international distributør.
Læs mere
WelcomeBob
WelcomeBob er gået i en anden retning og er begyndt at fokusere deres salg til nybyggerier. De har nået deres milepæle og har femdoblet deres omsætning i 2020.
Læs mere
Tilde
Med et softwareprodukt der skulle benyttes til markedsføring af restaurationsbranchen måtte Tilde pivotere og gå en helt ny retning.
Læs mere
PlatoScience
Leveringsudfordringer fra Kina og haltende salg i B2C-markedet. Virksomheden løftede blikket mod B2B-markedet, hvor flere store virksomheder ser fordele i at investere i hjernestimulering af deres hjemme-arbejdere.
Læs mere
SOWA Sound
Mens koncert-markedet slumrer er tiden gået med færdigudvikling. Snart vil en eksplosion af events skyde gang i SOWAs salg af professionelle trådløse højtalere på abonnement. Sådan lyder forventningerne.
Læs mere
LifeGuard
Et hårdt salgsår, hvor salgsstrategien over tid måtte ændres. De udviklede et covid-relateret produkt ”Aktive Pauser” og fik sat fokus på pilot-projekter for at imødegå lange lead times.
Læs mere
Nordic Power Converters
En aflyst produktlancering til verdens største belysningsmesse. Kunder blev sværere at tage kontakt til og udviklingsprojekter blev sat i bero. Alligevel bød året på to nye produkter og håndslag fra nogle af Europas største lampeproducenter.
Læs mere
GLFR
Det blev svært at hverve nye kunder. Men eksisterende kunder var loyale og bidrog til et beskedent løft i omsætningen, hvilket paradoksalt nok fratog dem muligheden for corona-støtte.
Læs mere
Mazepay
9 varme kunder og et Mastercard-samarbejde faldt til jorden på få dage. En ny go-to-market-strategi blev løsningen.
Læs mere
Studymind
Mange udskudte møder, en ny platform og videreudvikling af deres løsning til både jobcentre og uddannelsesinstitutioner har givet Studymind et fornuftigt corona år.
SpaceInvader
Blue chip aftaler og lukkede terminaler var hovedpunkterne i SpaceInvaders coronaår. En digital transformering af firmaet gjorde det til et godt år i sidste ende.
Overvejer du også at investere i startups?
Læs om medlemskab af Keystones her