Status efter et år med corona: Keystones-cases fremviser nye forretningsben og femdoblet omsætning

Status efter et år med corona: Keystones-cases fremviser nye forretningsben og femdoblet omsætning

Investering i startups er fyldt med uforudsigeligheder. Men en global pandemi var nok det sidste, medlemmerne havde med i ligningen, da de tog investeringsbeslutninger i før-corona-tiden. Så hvordan er det gået? Hvordan har investeringerne klaret sig gennem deres første corona-år? Hvem har pivoteret, bøjet nakken eller rejst sig til et nyt niveau? Vi kan ikke nå at gennemgå dem alle. Men her er en stikprøve fra Keystones-porteføljen, hvor en stribe startups gennem artikel-serien, “VORES CORONA-ÅR” deler deres bedste (og værste) beretninger.

 

cphnano

cphnano

Fra ingen vidste noget om generel laboratorieteknik og alt skulle forklares, er der nu en generel forståelse for feltet og de fleste ved, hvad en PCR-test er. Der er lukket aftale med en international distributør.
Læs mere

Welcomebob

WelcomeBob

WelcomeBob er gået i en anden retning og er begyndt at fokusere deres salg til nybyggerier. De har nået deres milepæle og har femdoblet deres omsætning i 2020.
Læs mere

Tilde

Med et softwareprodukt der skulle benyttes til markedsføring af restaurationsbranchen måtte Tilde pivotere og gå en helt ny retning.
Læs mere

PlatoScience

PlatoScience

Leveringsudfordringer fra Kina og haltende salg i B2C-markedet. Virksomheden løftede blikket mod B2B-markedet, hvor flere store virksomheder ser fordele i at investere i hjernestimulering af deres hjemme-arbejdere.
Læs mere

SOWA Sound

SOWA Sound

Mens koncert-markedet slumrer er tiden gået med færdigudvikling. Snart vil en eksplosion af events skyde gang i SOWAs salg af professionelle trådløse højtalere på abonnement. Sådan lyder forventningerne.
Læs mere

LifeGuard

LifeGuard

Et hårdt salgsår, hvor salgsstrategien over tid måtte ændres. De udviklede et covid-relateret produkt ”Aktive Pauser” og fik sat fokus på pilot-projekter for at imødegå lange lead times.
Læs mere

Nordic Power Converters

Nordic Power Converters

En aflyst produktlancering til verdens største belysningsmesse. Kunder blev sværere at tage kontakt til og udviklingsprojekter blev sat i bero. Alligevel bød året på to nye produkter og håndslag fra nogle af Europas største lampeproducenter.
Læs mere

GLFR

GLFR

Det blev svært at hverve nye kunder. Men eksisterende kunder var loyale og bidrog til et beskedent løft i omsætningen, hvilket paradoksalt nok fratog dem muligheden for corona-støtte.
Læs mere

Mazepay

Mazepay

9 varme kunder og et Mastercard-samarbejde faldt til jorden på få dage. En ny go-to-market-strategi blev løsningen.
Læs mere

 

Listen opdateres løbende i takt med at historierne drypper ind…

 

Overvejer du også at investere i startups?
Læs om medlemskab af Keystones her