Medlemsportræt: Thomas Tornerup, digital direktør hos Discovery Networks

Medlemsportræt: Thomas Tornerup, digital direktør hos Discovery Networks

Thomas Tornerup har en baggrund i mediebranchen, hvor han gennem mere end 10 år har fokuseret på udvikling af digitalt funderede B2B og B2C produkter samt på inkluderende ledelse i selvstyrende teams.

1. Hvad driver dig til at ville bygge nye virksomheder?

Ultimativt at omsætte idé, koncept, forretningsplaner og tests af produkter til reelle lanceringer (baseret på bruger-input og minimum viable product principper) og sidenhen overskudsgivende forretning. Herunder at organisere, sætte mål samt facilitere effektive processer. Ansvarlighed og åbenhed er vigtige ingredienser.

2. Hvad har været dine største læringer inden for digital forretningsudvikling?

Lyt til brugerne – inkludér dem i udviklingen og test så tidligt som muligt i et ultra simpelt, gerne omkostningsfrit, setup om der er en substantiel efterspørgsel fra målgruppen. Inden egentlig udvikling sættes igang. Opstil tydelige produkt- og forretningsmæssige målsætninger, og gå i et afgrænset marked (eksempelvis geografisk) med et ‘minimum viable product’ – lyt fortsat/altid til feedback fra brugerne og udvikl og skalér derfra hvis idéen viser sig bæredygtig. Vær indstillet på at afvikle idéer der ikke viser sig bæredygtige!

3. Hvilke råd vil du give videre til andre, der skal igang med at bygge virksomheder?

Investér tid i at ansætte talentfulde medarbejdere med de rigtige kvalifikationer, og ikke mindst den rette indstilling. Sæt den rigtige organisation med udgangspunkt i at team’et / teams’ene skal være selvstyrende. Skab rammerne for en trial and error kultur baseret på bruger-indragelse, tillid, ansvarlighed og nysgerrighed. Kort sagt; “Engage your customers & Empower your employees”

 

Overvejer du medlemskab af Keystones?
Læs mere her