En syndikeret succeshistorie fra egne rækker

En syndikeret succeshistorie fra egne rækker

Da REMIC MICROPHONES for nogle år siden henvendte sig til Keystones, skulle det vise sig at blive starten på et tæt parløb. Ledelsen i Keystones valgte nemlig at gå ind i REMIC MICROPHONES med såvel kapital som kompetencer og det er ikke uden en vis stolthed, at vi i dag kan fortælle denne lille succeshistorie:

Millionlån fra Vækstfonden sender danske mikrofoner ud på internationale markeder
Nyt millionlån fra Vækstfonden samt kapital fra Den Midtjyske Iværksætterfond og private investorer skal sikre, at REMIC MICROPHONES kan etablere sig endnu stærkere på de internationale markeder.

Som de eneste i verden udvikler virksomheden instrumentspecifikke mikrofoner, der tager udgangspunkt i de enkelte instrumenters akustiske funktionalitet. Dette optimerer oplevelsen ved fx livekoncerter, da mikrofonerne fanger lyden og forstærker den i meget tæt overensstemmelse med det enkelte instrumentets sande klang.

”Med vores musikalske og lydtekniske baggrund, har vi den helt unikke tilgang, at vi er i øjenhøjde med musikere, lydteknikere, producere og instrumentbyggere, som i en længere periode tester vores prototyper og giver feedback. Vi udvikler således efter markedets behov,” fortæller direktør og grundlægger af REMIC MICROPHONES, Thorkild Larsen.

REMIC MICROPHONES sælger allerede sine kvalitetsmikrofoner til musikere og lydteknikere i flere europæiske lande samt i USA, men en øget efterspørgsel har åbnet op for nye markeder og dermed et betragteligt vækstpotentiale. Med det nye millionlån i ryggen vil virksomheden bl.a. fokusere på at opbygge et endnu stærkere brand i tråd med mikrofonernes høje kvalitet.

”Vi vil optimere brugeroplevelsen på hjemmesiden og i webshoppen, udvide betalingsmulighederne og så skal vi optimere hele vores online distributionsmodel. Et øget fokus på digital markedsføring bliver derfor endnu vigtigere for virksomhedens vækst,” fortæller Thorkild Larsen.

Som led i vækstplanerne har virksomheden ansat en marketing manager, Trine Thybo, som skal bidrage med både kommunikative og kommercielle kompetencer for at få REMIC MICROPHONES ud på nye markeder og opbygge nye online salgskanaler.