Crowdfunding

Crowdfunding er et nyt og spændende alternativ til traditionel startfinansiering. Keystones kan som en del af vores kapitalcoach-forløb rådgive om crowdfunding.


Få styr på vinderstrategier, crowdfunding-fit, best-practice værktøjer, regulering og meget mere.

Kontakt

Fredrik Ploug Søgaard

Frederik er stifter af Dansk Crowdfunding Forening. Senest har Frederik arbejdet med Standley samt Danmarks til dato største crowdfunding-kampagne, MATE.bike. Han har skrevet speciale om crowdfunding og er erfaren facilitator/underviser ved diverse crowdfundingkurser og events hos uddannelsesinstitutioner, virksomheder, netværk og de danske Væksthuse.

Frederik har tidligere været hos Radio24syv-programmet, Millionærklubben og har beskæftiget sig i både reklamebranchen og finansbranchen.

fps@keystones.dk

28231523

Se LinkedIn-profil


Kom godt i gang med crowdfunding

Crowdfunding er online indsamling fra mange forskellige indskydere enten i form af donationer, investeringer, lån eller forudbestilling af produkter under udvikling. Crowdfunding egner sig bl.a. som et redskab til at opnå hurtig proof-of-sale overfor potentielle investorer.

Strategi

Keystones tilbyder strategisk rådgivning, så der kan blive fastsat en funding-målsætning, valg af platform, timing af launch, fremtidsplaner og meget mere.

Community

Nå ud til de personer, der med størst sandsynlighed bliver ambassadører for dit projekt, både før, under og efter kampagnen. Netværksaktivering er altafgørende.

Kampagnen

Crowdfunding-kampagnens kvalitet er en væsentligt succes-faktor. Få styr på de basale byggeklodser indenfor visuel kommunikation, stil og tekstforfatning.

Opfølgning

Opnår projektet den fornødne markedsvalidering efter endt crowdfunding-kampagne kan virksomheden køres i stilling til ét af Keystones’ traditionelle matchmaking-forløb.


Værd at vide, før du starter

Crowdfunding

Keystones arbejder primært med “reward-based-crowdfunding”, hvor projektindehaver tilbyder sine støttere en fremtidig belønning (“reward”) – oftest selve det produkt, der søges om støtte til. Fordelen ved reward-crowdfunding er, at du får værdifuld information om dit marked, kunder og potentiale til en lav omkostning.

Dit produkt

Det er ikke alle ideer og projekter, der egner sig til crowdfunding. De typiske store succes-projekter, tilbyder oftest et fysisk produkt. Noget der kan sendes med posten til støtterne. En service, app eller en internetplatform kan være svær at crowdfunde.

Platformen

På verdensplan eksisterer der crowdfunding-platforme til lån, donation, reward og egenkapital. Herunder kan platforme adskille sig på forskellige projektkategori-nicher og lokali-tet. Keystones har primært indsigt i reward- og egenkapital-crowdfunding.

Timing

Bør jeg vælge crowdfunding frem for business angel finansiering eller omvendt? Svaret afhænger af, hvilket stadie virksomheden befinder sig på. Hvis virksomheden endnu ikke har nogen omsætning og stadig er på vej på markedet, så er crowdfunding et oplagt første skridt, før der f.eks. hives fat i business angels.