Sådan kan en case-beskrivelse se ud, når den sendes ud i Keystones netværket. Vi kalder det “ugens case”.

Medlemmerne af Keystones modtager med ugentlige mellemrum en “ugens case” pr. mail, der tilbyder dem at tage direkte kontakt eller møde virksomheden og andre medlemmer fysisk eller online. I mailen beskrives typisk virksomhedens problem, løsning, status, team, forespørgsler/tilbud til medlemmerne samt 3-4 problemstillinger, som medlemmerne kan arbejde med.

Nedenfor er eksempel på en case-beskrivelse af fintech-virksomheden, Swiipe Payments. Den blev mailet til medlemmerne i foråret 2018. Få måneder efter investerede 10 medlemmer i virksomheden og der blev rejst i alt 6 mio. kr.

Læs hvordan case-historien om “Swiipe Payments” ender her

 

EKSEMPEL

Ugens case: Aktive investorer med særlige kompetencer søges

Efter påske kan du møde ”Swiipe Payments”, der søger medinvestering samt input til den rette G2M strategi ift. at tegne aftaler med større webshops eller abonnementsvirksomheder.

Tag direkte kontakt eller mød casen:

Direkte kontakt: Navn, titel, mail, tlf.

Medlemsmøde: Mød virksomheden og medlemmer af netværket torsdag den XXXXXX hos Keystones, Diplomvej 381 i Kgs. Lyngby. Networking med medlemmerne fra kl. 17 til 18. Tilmeld her

Problem

Ecommerce markedet oplever typisk et frafald på 40 % fra en kunde går til indkøbskurven, til kunden rent faktisk gennemfører købet. Abonnementsvirksomheder oplever endvidere stort kundefrafald, når kundens kortdata udløber og skal opdateres. De konventionelle betalingsleverandører fokuserer for meget på selve betalingen og ikke på hele købsoplevelsen i et online køb, hvorfor en købsproces på nettet til stadighed er længere end den burde være.  Butikker frygter i dag Amazons indtog, der får en større og større markedsdominans på tværs af landegrænser. Udover Amazons stærke position på deres markedsplads, har de også en unik konkurrencemæssig fordel ved det lave frafald, de har i købsprocessen, idet kunden kan købe med ét klik!

Løsning

Swiipe etablerer en ny betalingsløsning, der lader kunder i enhver webshop, stor som lille, foretage køb med ét klik på nettet uden indtastning af data. Derudover etablerer Swiipe en løsning, hvor kunder let kan opdatere deres kortdata ét sted på tværs af deres abonnementsservices både til gavn for kunderne såvel som virksomhederne. Som en ekstra service og for at øge konvertering yderligere, tilbyder Swiipe tillige kredit på køb via samarbejdspartnere, hvilket også giver flere indtjeningskilder til Swiipe.  Swiipe baserer sin service på det kommende betalingsdirektiv PSD2, der muliggør konto-til-konto overførsler til en helt anden pris og med væsentligt smidigere betalingsoverførsler, da EU netop har indført PSD2 for at presse de nuværende betalingsgebyrer.  Markedet for online- og abonnementsbetalinger er stort med næsten 400 mio. årlige betalinger bare i Danmark. Et tal med konstant signifikante vækstrater. Swiipe lancerer først One-Click-Buy i Danmark, men løsningen har globalt potentiale. Swiipe forventer dog først at lancere i nordiske lande for herefter at gå ind i resten af Europa.

Status

Swiipe blev etableret i efteråret 2017 og udviklingen af løsningen er i sidste fase. Swiipe går i markedet med de første pilotkunder i maj 2018. Herefter forventer Swiipe til efteråret at gå i luften med større abonnementsvirksomheder eller webshops for systematisk at udbygge en brugerbase i Danmark. Der er allerede dialog med flere større virksomheder, der kan se værdien af løsningen og som udviser interesse i at være med fra start i en form for klynge sammen med andre virksomheder.

Team

Swiipe blev stiftet af Anders Riis, der tidligere var ansvarlig for udvikling af fremtidens betalingsservice som direktør i Nets. Anders Riis har derudover været founder af esignatur, co-founder af Telekæden, direktør for Rovsing Management, chef for strategi- og ledelsesprojekter i KMD samt IT business partner i PFA.  Caspar Oreskov, co-founder og CTO, var tidligere full-stack developer i Iterra og CTO i Rovsing Management, hvor Anders og Caspar tidligere har arbejdet sammen i 3 år.  Derudover er der ansat en UX’er og en grafiker på deltid.  Teamet har base i Copenhagen Fintech Lab på Christianshavn med 47 andre fintec startups.

Klar til at arbejde med casen?

Swiipe oplever stor kundeinteresse, men succesen er størst, hvis nogle af de helt store webshops eller stærke brands går i front, og går i markedet med Swiipe.  Swiipe ønsker input til følgende problemstillinger:

  • Hvordan kan Swiipe bedst gå i markedet og få den rette indgang til disse?
  • Er der idéer til webshops eller abonnementsvirksomheder, der kan være relevante eller interesserede?
  • Hvilke services kan løsningen med fordel udbygges med fremover?

Aktive investorer søges

Swiipe vil fra juni måned accelerere salg såvel som videreudvikling af løsningen samtidig med, at der skal ansøges om en betalingsinstitutlicens i Finanstilsynet med tilstødende bankgaranti. Til dette søger Swiipe DKK 3-5 mio. i investering. Swiipe er i dialog med flere store VC investorer og søger interesserede private investorer til samlet DKK 1-2 mio., som kan rejses i et syndikat med et minimumsbeløb på kr. 50.000. Swiipe søger profiler, der kan styrke det kommende kundegrundlag og videreudvikling af løsningen. Profiler med et bredt netværk indenfor abonnements- eller webshops – eller endnu bedre er beslutningsdygtige for netop sådan et firma – er især attraktive for casen.

Overvejer du også medlemskab af Keystones?

Læs mere her